این روزهای من.....

آخرین مطالب
  • ۰۳/۰۲/۱۶
    ...
  • ۰۳/۰۲/۰۳
    ...
  • ۰۳/۰۱/۲۷
    ...
  • ۰۲/۱۲/۲۱
    ...
  • ۰۲/۱۲/۱۱
    ..

...

جمعه, ۵ اسفند ۱۴۰۱، ۰۴:۰۸ ق.ظ

از چند روز پیش شروع کردم خانواده ی تیبو رو بخونم؛ میخواستم بذارم برای یه وقت بهتر که فکرم آزادتر باشه ولی تصمیم گرفتم الان بخونم؛ اولش یکم برام خسته کننده بود ولی کم‌کم جذاب شد🥰

هفته ی قبل کتاب پس از بیست سال رو تموم کردم؛ روان بودن متن؛ جذابیت داستان و البته بعد تاریخی کتاب خیلی خوب بود؛ و مثل همیشه که بعد از شنیدن و یا خوندن از جنگ صفین به فکر فرو میرم باز هم شدیدا ذهنم درگیر شد و از ته دلم آرزو کردم هیچ‌وقت در دوراهی حق و باطل راهو گم نکنم.

خیلی دلم میخواست بیشتر راجع‌به این کتاب بنویسم ولی متاسفانه بعد از پایانش یه چیزی شدیدا توی ذوقم زد و اونم اینکه فهمیدم خیلی از شخصیت‌های اصلی کتاب حاصل ذهن نویسنده بوده؛ انتظار من این بود که فقط شخصیت‌هایی که مربوط به بخش عاشقانه ی داستان هستن وجود خارجی نداشته باشن ولی وقتی فهمیدم شخصیت و قهرمان اصلی وجود خارجی نداشته و صرفا حاصل اندیشه‌ی نویسنده و بهتره بگم تاریخ سازی نویسنده بوده خیلی توی ذوقم خورد و بنظرم این کار و این شخصیت‌سازی و قرار دادن یه شخصیت خیالی رو در بین شهدای‌ یکی از مهم‌ترین حوادث تاریخی شیعه اصلا کار درستی نیست...

 

چه شب خوب و آرومیه امشب...🧡

 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۱/۱۲/۰۵

نظرات  (۱)

۰۵ اسفند ۰۱ ، ۰۶:۲۱ آقای فِلینت

به نظرم اشکالی نداشته باشه ، کما اینکه خود کتاب هم معترف است.

 

پاسخ:
سلام 
از منظر تاریخ نگاری این کار حرفه‌ای نیست و میشه شخصیت‌هایی که کمتر در جریان داستان نقش آفرینی دارن ساخته‌ی ذهن نویسنده باشن نه قهرمان اصلی کتاب؛   بهتر بود حداقل در مقدمه نوشته میشد قهرمان اصلی کتاب ساخته و پرداخته‌ی ذهن نویسنده‌ست نه اینکه هیچ اشاره‌ای نشه و خواننده با جستجو در گوگل خودش به این نتیجه برسه که این شخص اصلا وجود خارجی نداشته چه برسه جزو شهدای کربلا باشه! 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی